


Opona Maxxis ARDENT zwijana
Opis
Opona przeznaczona do technicznych wyścigów XC jak i długich wyścigów wytrzymałościowych.
Opona usytuowana pomiędzy Ikon-em a Ardent-em.
Stopka/TPI: 120 TPI zwijana
Mieszanka/Technologie: 3C/TR/EXO
Waga rzeczywista losowo wybranego egzemplarza: 793 gramy
TPI (Threads Per Inch)
Oznacza ilość splotu włókien kordu na 1cal kwadratowy opony
Niższe Tpi daje lepszą odporność na przebicia i rozerwania opony ale jest nieco cięższa.
Wyższe Tpi daje lepsze dopasowanie się opony do podłoża, oferuje gładszą i spokojniejszą jazde i co za tym idzie jest lżejsza
Wyższe Tpi powoduje iż opona staje się "szybsza"
Technologie w oponach Maxxis:
- TPI - (Threads Per Inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal kwadratowy opony,
- 2PLY - PLY Warstwa „nylonu” która trzyma wszystko (użyte technologie) razem. Rozciąga się od stopki (drut, kevlar lub aramid). Może być pojedyncza lub podwójna. DUAL PLY (2 PLY) Używany w oponach DH (zwiększona wytrzymałość ścian),
- TR - Tubeless Ready, opony bezdętkowe, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym,
- ST - Super Tacky, bardzo miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride, zwiększona przyczepność w każdym terenie,
- 3C - Trzy mieszanki gumy w jednym bieżniku. W zależności od specyfikacji i przeznaczenia, mieszanki rozłożone są w różnych konfiguracjach. Podstawa zawsze twarda, nad nią po środku guma średniej miękkości, boki bardzo miękkie,
Maxx Speed - Używana głównie w oponach XC i Enduro. Dwie mieszanki położone na zewnątrz są dobrane pod kątem redukcji oporów toczenia, zmniejszenia zużycia bieżnika i trakcji.
Maxx Terra - Pośrednia konfiguracja trzech składników, oferująca lepszą trakcje niż Maxx Speed przy zwiększonym zużyciu bieżnika. Używane w kilku wybranych oponach Enduro/FR.
Maxx Grip - mieszanka 3C przeznaczona dla opon do DH. Maxx Grip oferuje doskonałą przyczepność, mniejszy efekt odbicia wraz z niezrównaną trakcją.
- Dual - dwa rodzaje gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika),
- EXO - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika,
- DD - (double down) dwie warstwy kordu 120 TPI wzmocnione wkładką butylową. Pozwoliło to otrzymać oponę zbliżoną do wersji DH jednak lżejszą,
- WT - (Wide Trial) opony dostosowane do szerszych obręczy, są dostosowane do obręczy o szerokości wewnętrznej 35 mm, jednak bez problemu można je stosować z obręczami w zakresie 30 - 35 mm